Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9011

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

Lime skrev: En till fråga - hur fungerar det med startnummer? Får man ett tilldelat eller får man välja själv? Används samma i alla race eller nytt vid varje race? Finns det någon "officiell" lista över tagna startnummer?

Eftersom tävling med sittmaskin i Sverige är ganska nytt (eller?) så lär det ju inte vara överdrivet många nummer som redan är tagna?

När du får din licens från Svera så får du även ett nummer tilldelat. Du behöver dock inte använda det numret som startnummer, men varför inte? :) Då har alla olika nummer.

144 är taget :)
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9014

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robbbin skrev:

Lime skrev: En till fråga - hur fungerar det med startnummer? Får man ett tilldelat eller får man välja själv? Används samma i alla race eller nytt vid varje race? Finns det någon "officiell" lista över tagna startnummer?

Eftersom tävling med sittmaskin i Sverige är ganska nytt (eller?) så lär det ju inte vara överdrivet många nummer som redan är tagna?

När du får din licens från Svera så får du även ett nummer tilldelat. Du behöver dock inte använda det numret som startnummer, men varför inte? :) Då har alla olika nummer.

Man vill ju köra med sitt turnummer!
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9018

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lime skrev:

Robbbin skrev:

Man vill ju köra med sitt turnummer!

Tråkigt när 2 andra i samma startfält har samma nummer :) Verkar ju vara lite Kalle Anka över det.
Vem vet, du kanske får ett nytt turnummer!

Hur som helst, ska du tävla och är från Sthlm så får vi prata vidare. Jag och c6racer här på forumet är i startgroparna för en Shlms-klubb. Ser ut att bli klart snart.
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9039

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tråkigt när 2 andra i samma startfält har samma nummer :) Verkar ju vara lite Kalle Anka över det.
Vem vet, du kanske får ett nytt turnummer!

Hur som helst, ska du tävla och är från Sthlm så får vi prata vidare. Jag och c6racer här på forumet är i startgroparna för en Shlms-klubb. Ser ut att bli klart snart.[/quote]

Bor i Stockholm och går i lite sådana tankar, men inte förän nästa år i så fall. Blir att komma och kolla på söndag och se om man blir sugen. :)

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9046

• jowel
  • jowel Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
Suz har gjort en lista på använda nummer dom senaste åren (cc-racing). www.jetracing.nu/index.php?optio ... 4&Itemid=2

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9064

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jo, har sett den och då det var bl.a 5 som har nummer ett så började jag undra kring numren och dels gäller väl det där jetski (ståmaskin), eller sitt också? Numren borde ju särskiljas dessa två typer då de aldrig (mig veterligen) tävlar tillsammans.

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9066

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Mikael skrev: Suz har gjort en lista på använda nummer dom senaste åren (cc-racing). www.jetracing.nu/index.php?optio ... 4&Itemid=2

gilla inte att 83 var upptaget :( .. men verkar som om många har samma nummer.. borde finnas nått bættre system på det hela.... alla kan ju liksom inte vara no 1 :(

Det ær bra att Suz har skapat denna lista så att folk har lite koll på siffrorna.. hade tænk och lackera in numret på skrovet.. Har mailat ivæg till några dekor firmor angående klistermærken. får aldrig nån svar tillbaka.. vart har ni andra skaffat era siffror ifrån?

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9070

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Det kan vara att man även får byta nummer på vissa tävlingar under säsongen pga
att det är med flera klasser så jag vet inte hur bra det är att lacka den med nummret då
men det går väl tejpa över..
Jag fick tex byta på Roslagsloppet trots att jag anmält mitt lic.nr:127 men det var upptaget
(detta kom dom med några dagar innan)
Men hade lite tur att skotern redan var stipad med 222 pga att jag kört med engångslicens tidigare..
så jag kör med 222 min sista tävling på Värmdö i helgen och byter nästa säsong.

MVH
Peter
222 för stunden... :)

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9072

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
låter märkligt att man kan välja nummer, varför skall man det?.. trodde det var självklart att man kör med sitt tilldelade licensnummer?

Re: SÅ HÄR BÖRJAR DU TÄVLA! 16 år 11 månader sedan #9081

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Håller med om att det borde vara en självklarhet att det är sitt licensnummer som gäller för att undvika problem med att flera anmäler samma nummer till en tävling, stökar ju dessutom till det för klubben som annordnar tävlingen om de måste stämma av tävlingsnummer innan program trycks.

På båtsidan är det licensnummret som gäller, om man vill byta det tilldelade nummret får man ansöka hos Svera för att få ett nytt.

Vid nummerkrock på internationella tävlingar är det ev. hemmaförare som får byta till ett tillfälligt nummer.

trevlig helg på er alla :winner:
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Sidan laddades på: 0.096 sekunder