Hej hopp alla tappra killar och tjejer!
Vill börja med att tacka för en grymt bra dag!
Jag hade äran att få klämma ner min rumpa på en plats i ribben tillsammans med 9 glada och förväntansfulla sjöälskande personer + vår lektant för dagen –
Peter.
Vi började med en kort säkerhetsgenomgång där Peter bl.a tog upp att man inte fick åka med om man var gravid, och slängde en extra lång blick på mig?
Hallå, vem fasen ser
INTE gravid ut i en flytoverall?!
Det får bli en riktigt tight våtdräkt nästa år i stället...
vi tuffade iväg och hade en hel del att göra i början av loppet, skotrar som for hit och dit, 3 som avbröt inom 20? min, elfel i ribben och väldigt mycket adrenalin att hålla koll på... jag lovar er killar, det osade adrenalin om er
Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.
Vi körde på bra i ribben och humöret var verkligen på topp!
Vid första tankningen, Norra Stavsudda, kom mannen, myten, legenden(som jag inte minns namnet på) som en blixt från klar himmel och fixade elproblemet, som inte var värre än att en kabel hade hoppat loss från batteriet och gömt sig under batteriet och alla sladdar...
stort tack till Dig!
Efter det var det bara att tuta och köra!
Ut i lite högre vågor (Svartskäret) och roliga hopp! vi hade riktigt roligt i ribben, många skrik skratt och påhejanden! Tyvärr pajade jag ryggen här… skulle precis ställa mig upp när första riktiga vågen för dagen tornade upp sig, hann inte upp utan landade stumt med rumpan/ryggen på sätet. Aj som F_N!
MEN inget ont som inte har något gott med sig, efter det var jag tvungen att stå upp resten av dagen, vilket var väldigt bra träning eftersom jag tydligen ser gravid ut

........
Här har vi den grymaste av dom grymma, enlig oss i ribben ialf. Låt mig presentera - den flygande finländaren! Som drog gärnet ute i kustbandet innan Sandhamn! Han kämpade på med sin RXP och sopade mattan med dom andra som om det gällde livet. Riktigt imponerande!
Jonatan S
jj.jpg
Påväg in till Sandhamn
Lunchen och ölen på Sandhamn var verkligen välbehövd vid det här laget, som la sig fin fint i magen =)
Påväg ut från lunchen stannade jag till och vickade lite på tårna som blivit blöta och kalla av vattnet i ribben. jag vände mig till Linda och sa "åå, jag måste byta strumpor, är blöt om fötterna"
Precis då passerade en halvtrött och väldigt blöt skoteråkare och gav mig onda ögat.
Haha, ni slet som djur och var i princip dyngsura, så står jag och gnäller om blöta strumpor?!
Dagens ungdom...
Med ny energi, torrare kläder och påfylld adrenalindepå hoppade alla glatt upp på skotrarna och var redo att ösa gärnet igen!
Dock upplevde jag/vi i ribben att både kommunikationen och koncentrationen blev en aningens förvirrad efter tag?
Det blev tankning på två olika ställen och vi fick vänta in varandra...
Fast ni som köttade på ute på sjön behövde säkert dom minutrarna till återhämtning =)
Det såg ut som det i alla fall
Efter att vi tankat i Stavsnäs började den ena efter den andra att droppa av.
Vilket var förståeligt med tanke på väder, vind, och allt slit under dagen.
Sen tuffade vi sakta in i Djurgårdskanalen...
Som blev en stund för återhämtning och njutning...
Jag hade en riktigt riktigt grym dag ute på sjön och längtar redan ihjäl mig till nästa år!
Snygga skotrar, snygga killar, adrenalin och testosteron i en salig blandning...
PWC Endurance 2011, Robban, Niklas och Peter, ni har frälst mig!
Nästa år hoppas jag att jag sitter på en egen skoter och ger gärnet!
Jag ska bara vinna på lotto eller råna en gammal tant först...
Med ond rygg och blöta strumpor tackar jag för mig, och säger, på återseende!
Med varma kramar- Sara Pihlström