jollo__123 skrev:
simpa skrev: Den är importerad från Tyskland därav ingen reg. skylt (årsmodell 09/10). Det är bara att registrera den och sedan är det OK att köra i 80? Hur registrerar man den? Måste man ha några dokument från Tyskland dylikt..?
Jag har haft mycket problem med min trailer som fortfarande inte är en 80 kärra..
skoter + trailer såldes av ATV shoppen men varken dom eller ägaren till skotern brydde sig om att fixa eller ens registrera trailern.
sen såldes skotern till en annan snubbe, som sedan jag köpte skotern ifrån.
först var jag tvungen att få papper på att jag hade köpt trailern av snubbe nummer 2
aa då fick jag fixa skriftligt på det på mitt köpes kvitto (handskrivet) med förra ägarens underskrift.
efter det var klart var det massa mail tjaffs om uppgifter som skulle kompletteras på kvittona.
blev brev växkling med transportstyrelsen ett antal veckor!!!!!.
sedan när dom hade fattat att jag var den nya ägaren så kunde dom tillslut hitta i någon data bas att ATV shoppen AB stod som nuvarande ägare!
då kontaktade jag dem och de hade en pärm full med papper och hittade registrerings pappren som han skrev på där, så i dagsläget är jag ägare för trailern men den är inte 80 registrerad för det,
nu måste jag boka tid hos bilprovningen för en registreringsbesiktning typ.
när det är klart är det väll bara väg skatta och sen är det klart...
SJUUUUKT mycket strul enligt mig. det har inte varit roligt någonstans att få den jävla trailern fullt laglig..
önskar dig lycka till, och att du inte behöver brevväxla med transportstyrelsen 10 gånger som jag har gjort
det är några riktiga blodsugare på information de där!!!!!