Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Mälarens snabbaste skoter 30 augusti 15.00 17 år 9 månader sedan #288

• buse
  • buse Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Klistrar in följande:

"Vi kör ett open offshore race på mälaren, björköfjärden den 30 augusti kl 15.00! Vore kul om så många skotrar som möjligt kunde ställa upp.

30 min open offshore mellan bojar, inskrivning på restaurang jungfrusund kl 14. Ring mig eller maila om ni vill vara med

0701910491"

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Mälarens snabbaste skoter 30 augusti 15.00 17 år 9 månader sedan #319

• patrick :)
  • patrick :) Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Det vart väl så där...
Ute i stor fjärd=för grovsjö ca 1,5m vågor
För lång bana..då alla också körde fel..
Starten? vad hände, hälften missade ju den:)

Varför inte rodda upp en shysst konbana som då också blir bättre åskådarvänligt och där körpotentialen får komma fram lite, inte bara vem som har störst/vassast maskin..

Annars häftigt med helikopterfilmning!

Mina åsikter!

Re: Mälarens snabbaste skoter 30 augusti 15.00 17 år 8 månader sedan #332

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Njaee, håller inte riktigt med dig där BUSE. Det skulle ju vara ett offshorerace vilket det verkligen var. Så antingen får man se till att ha GPS eller liknande så att man hittar eller så får man göra rundningsmärkena tydligare - t ex uppblåsbara bojar som man använder i segling, gärna i signalfärg. Kanske köra ett uppvärmningsvarv?

Vill man köra konbana så kan man köra Sverigecupen som har ca 5 deltävlingar/år, men det här är ju det enda renodlade offshoreracet.

Självklart kan man ju anordna både och, det gäller bara att få folk att engagera sig.. Personligen tycker jag att det vore riktigt coolt att köra ett riktigt offshorerace från typ Stavsnäs runt almagrundet med målgång i Sandhamn.

...och en konbanetävling centralt i Sthlm, typ Riddarfjärden. Man kan till och med räkna ihop poängen för båda rejsen och kora en totalvinnare... Det finns hur stor potential som helst. Inget ont mot dig Carl, men med den uppslutningen som var på Mälarens snabbaste skoter kan man med lite bättre förberedelser höja nivån från grymt till AWESOME!

Så.. Om någon har några idéer eller vill att jag ska hjälpa till med något evenemang är det bara att höra av er!

PS. Det kommer antagligen bli ett vattenskoterrace i samband med Oscarshamn Offshore Race 2009 - Var där i somras, riktig folkfest med artister som spelar och 12000 betalande... Var sjukt bra och jag åker garanterat ner nästa år.

offshorerace.se/

DS.

/Ola

Re: Mälarens snabbaste skoter 30 augusti 15.00 17 år 6 månader sedan #393

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Här finns en video från eventet:

Klart sevärd!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.054 sekunder