Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22142

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Finns massor av personer som gör mycket för sporten, niklas är en av dem....

urlarvigt dock att säga att man måste ha samma åsikter för det!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22143

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Om INGEN kontroll lyckats se några siffror så är de fan blinda. Körde så nära jag vågade för att samtidigt inte bli diskad. Stora siffror på skotern + på hjälm. Har ofta större avstånd till varvräknarna på CC än många av de på Rosis och de ser klart och tydligt. I Smögen var det inga problem.
Det är nog så att de inte bryr sig, detta visade sig tydligt på prisutdelningen då de beslutat sig att slå ihop den största klassen på hela tävlingen med Open samtidigt som det var en klass med 2! deltagare i och de kom inte helt oväntat och hämtade ett första och ett andra pris.
Det är nog lika bra att båtåkarna får ha sitt älskade Rosis ifred i fortsättningen.

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22145

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

Christian skrev: Om INGEN kontroll lyckats se några siffror så är de fan blinda. Körde så nära jag vågade för att samtidigt inte bli diskad. Stora siffror på skotern + på hjälm. Har ofta större avstånd till varvräknarna på CC än många av de på Rosis och de ser klart och tydligt. I Smögen var det inga problem.

Jag tycker personligen att denna dekal som LIME har är stor nog att skåda från ca 100-200 meters håll.IMG_1717.jpg
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22149

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Resultat listan kommer att delas upp i två klasser sa Pernilla när jag pratade med henne igår. Tyvärr så skulle jag ha gått upp och lagt in en protest om att Daniel F missade ett av rundnings märkena uppe vid Öregrund som han själv sa nere på bryggan efter målgång. Men men det är väl bara att ladda om och köra fortare om det nu går med en av Seadoos långsammaste maskiner 2010. Så det fick bli en 6 placering denna tävling bra att man får räkna bort en av de fyra tävlingar som vi kör nästa tävling är i Gävle där kan det nog bjudas på riktig offshore åkning efter vad man hört av andra åkare därifrån.
/Robban

Märkligt att de inte såg siffrorna igentligen! Jag borde ha blivit diskad då jag gick så nära som jag gjorde vid kontroll båtarna pga min passage vid dom resulerade att man kom väldigt när åskådar båtar som vi hade fått order om att passera med minst 50 meters avstånd :roll: Svårt det där passera nära men inte för nära minst 50 meter ifrån men 50 meter är för långt ifrån :roll:
/Robban

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22154

• goka
  • goka Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Anders Strömnes skrev:

Aldrig kul med vurpor. Hoppas det gick bra.

Men det som är häftigt att se, är att när du kommer upp på skotern igen, är det bara full gas som gäller. Inga hämningar där inte :)
Göran
SEA-DOO RXP 215 -07
Garmin GPSMAP-421
TRITON.LXT trailer
GoPro HERO2
SSRS-medlem

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22155

• goka
  • goka Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

jollo__123 skrev:

Christian skrev: Om INGEN kontroll lyckats se några siffror så är de fan blinda. Körde så nära jag vågade för att samtidigt inte bli diskad. Stora siffror på skotern + på hjälm. Har ofta större avstånd till varvräknarna på CC än många av de på Rosis och de ser klart och tydligt. I Smögen var det inga problem.

Jag tycker personligen att denna dekal som LIME har är stor nog att skåda från ca 100-200 meters håll.IMG_1717.jpg

Syns ju klart och tydligt. Och ser inte kontrollerna numret får dom väl använda kikare. :shock:
Dom kanske inte "vill" se numren på scotrarna :shock:
Göran
SEA-DOO RXP 215 -07
Garmin GPSMAP-421
TRITON.LXT trailer
GoPro HERO2
SSRS-medlem

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22163

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Sätt 2 kontrollanter i varje kontrollbåt. Beväpna ena med kikare och VHF/komradio/telefon (hur de nu rapporterar in passager) och den andre med en kamera. Film eller stillbild gör detsamma. Gubbe nummer ett har i uppgift att titta efter galningar i sin kikare och rapportera in vad han ser. Gubbe nummer två (eller gumma för den delen) fotar/filmar som en galning alla som passerar. Om gubbe nummer ett failar så finns det iaf dokumentation med klockslag och allt i filmen/bilderna på vilka som passerat och vilka som inte gjort det.

De flesta båtägare har väl en kikare? Och de flesta människorna har väl någon slags kamera? Helst systemkamera, men jag tror nog att en vanligt kompaktkamera bör fungera.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22167

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
njae så enkelt är det ju inte. Finns inte tillräckligt med funktionärer som vill hjälpa till. de fick ju t.om dra in en kontroll dagen innan rejset då de inte hade tillräckligt med folk.

Rosis är ju enda loppet idag som går från A-B. alla andra distans/offshorelopp är ju stora rundbanor. Detta kräver ju också många funktionärer för att täcka in banan.

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22213

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jaa..vad säger man..jag gasade fullt från början till slut..det gick knappt köra fortare med en helt orginal Kawa och plattvatten.. låg några sekunder före Robban i Gräddö men tappade GPSn precis vid omstarten i Tomta i torskade30-40 sekunder så gick det inte komma i kapp "plastrakten Robban" med dessa förutsättningar.. :) men som man brukar säga men det kan vara kul att resultat listan och snittfarter stämmer.. det lyckades mäta detta ju förra året.. med snittfarter på ca 48-52 knop för samtliga med sämre förhållanden.. :) (se resultat förra året)
Jag kan tyvärr inte välja bort denna tävling som Robban i serien.. :)
Men jag vet att många försöker få detta att utveckals och bli större så låt oss hjälpas åt
istället för denna pajkastning igen.. men man ska absolut ha olika åsikter annars kommer vi inte framåt.
Men jag är nöjd för min del kunde inte köra fortare...med "reserv Kawan" och halvtrasig förövrigt och kan bocka av ett rosis till.. (kört 5 st) det är alltid en speciell tävling.
och Grattis till Er som fullföljde och även till de som vågade ställa upp trots strul.. :)
mvh
/Peter

Re: EFTERSNACK ROSLAGSLOPPET 2010 Bilder/text/film 15 år 10 månader sedan #22227

• fast
  • fast Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

jollo__123 skrev:

there is only one rider in sweden that rides like a clown , as you can see in the pictures, so LIME does not need a racenumber, as you can can just check for riding style
<a href="">
<a class="postlink" href="www.performancemarine.se">www.performancemarine.se

Sidan laddades på: 0.069 sekunder