av Ribextremeracing »
VILL BE ATT FÅ FRAMFÖRA ETT JÄTTETACK TILL GÄVLE OFF-SHORE RACINGKLUBB FÖR EN UTOMORDENTLIGT FIN TÄVLING !!!
- Den här tävlingen var den bästa SM/RM deltävlingen under säsongen med hästlängder.
Tufft väder, laddade förare, dramatik, tuff konkurrens, ej plattvatten (Roland

...),
Internationel konkurrens (Sammy tog hem Eggesgrund priset med bred marginal)
Stort tack Christian med team!
Mvh Niklas
RIB EXTREME RACING
PS. In med kort och fakta från tävlingen så medlemmarna kan få se racet
av Anders Strömnes »
Kan bara hålla med.. Tävlingen va grymt bra fixad på alla vis. Extra tack till Christian som fixat till allt så bra för oss.
Nvh Anders
av Lime »
Jättekul och tuff tävling. Min tvåsits-maskin var väl inte den smidigaste i detta vatten men jag slutföljde och kom i mål. Tyvärr pajade GPS:en ganska tidigt så jag navigerade fel och blev diskad. Annars hade jag kommit trea i stock.

riktigt trist, men nöjd ändå.
Jag vill tacka alla som samåkte upp och ned med mig, Ragnar för ett mycket roligt andra heat där vi hela tiden ligger och fajtas, Christian för en kul kväll och GJRC för en mycket väl arrangerad tävling. Kul med specialpriset Försten till Eggegrund!
Nästa år kanske ni ska fixa en 2-sits klass och försöka få med alla dom där RXP som var åskådare. Jag har nu visat att det går att köra och utmanar här med alla med RXP nästa år.
av Pellegp1300r »
Grymt att du fick en så bra placering Lime, med tanke på 2 sitsare

Synd då med diskningen..
Ingen av er som körde som hade en GOPRO igång möjligtvis?
av conny »
Film framåt och bakåt. Väntar på att få hjälp av Lime med ett nytt redigerings program då mitt gör att ljudet släpar när man klipper. Schyssta hopp utlovas,skulle tejpat fast den på Sammys skoter istället. Fy fan vad han ska ha hoppat där ute !!!!

Lime och Robban hade väl ochså kameror?
av Robban »
Även jag vill så klar rikta ett stort tack till Christian med teamet från GJRC och övriga som såg till att göra denna kanon tävling.
Ingen kan säga att det var för lätt kört då det var 17st som var anmälda, 14st var på start linjen varav efter ha kört två heat endast 5st kom i mål varav två som kört fel och då blivit diskade.
Total vinnaren blev Rickard Jönsson # 7
Resultat open klassen
1. Rickard Jönsson # 7
2. Roland Ström # 91
3. Niklas Ohlsén # 150
Resultat stock klassen
1. Roland Ström # 91
Vinnare av priset först till Eggegrund blev Sammy Pajalin # 88
Bilder kommer att läggas upp på Måndags kvällen vi hade som tur va Linda från GJRC som fotograf ute på banan vid ett av rundnings märkena.
Själv så fick jag bryta efter att ha hittat någons flyt lina ute på havet vilket slutade med att jag fick en del lina i pumptunnel. Men som tur va så behövde jag inte sitta så länge högst 3-5 minuter innan en av bevaknings båtarna kom som hade sett att jag stannade och efter ett tag plockat av mig hjälmen för att höra med mig hur det stod till.
De fick avsluta sitt uppdrag som bevakningsbåt för att efter det ta mig på släpp tillbaka till depån, vilket tog en sådär 1 timme och 30 härliga minuter. Väl framme så var prisutdelningen klar och de flesta plockat ihop. Därför blev jag glad att även Linda sett till att fota denna ceremoni så att även jag fick se när Roland äntligen fick sin första plats i stock klassen efter alla hans 2-3placeringar. Nu kommer det bli riktigt spännande då det avgörs på den sista tävlingen den 18/9 i Uppsala.
Än en gång ett stort tack till GJRC och Christian som inte sovit så mycket de sista dygnen innan tävlingen pga allt fix.
/Robban
av Rickard »
Riktigt rolig körning med skönt gung på havet
Tack till Gjrc,Cristian,Matte,Pontus,Linda mm mm....
Å tack till Peter B som tog sig tid å försöka hjälpa mig me gps delen
av ec1 »
Grymt kul rejs!
Stort tack till alla funktionärer, allt gick smidigt och enligt klockan, proffsigt!!
Banan var kanon med blandade förhållanden.
Själv tog jag det väldigt lugnt och bara följde Christian i första starten (hittade ej och såg ej GPSèn), han körde dock långsammare och långsammare för att sedan tyvärr bryta strax innan Eggegrund. Såg då att Sammy hade tagit en ytterrökare och var låångt före.
Panik utbröt dock efter rundningen i Eggegrund då ingen verkade veta vart vi skulle. jag åkte några hundra meter stannade försökte se på GPSèn vilket håll jag skulle åt, fortsatte några 100meter stanna kolla GPSèn osv... ända till Niklas kom ikapp som verkade veta vart vi skulle och kunde leda oss andra yra höns
Tyvärr var det stort manfall i första heatet och enbart hälften kom i mål av olika anledningar.
I mål efter första heatet skilde det inte många sekunder mellan Rickard, mig och Niklas, sedan vart det ett större hopp till övriga.
Efter omstarten som var av jaktstartsmodell (skitkul!) så fick Niklas snabbt strul av ngt slag. Jag körde samtidigt i kapp Rickard och vi växeldrog i ledningen ut till Eggegrund, vid rundningen dog dock min GPS och jag stannade för att start om den utan framgång. tappade kontakten med Rickard med jaga ikapp igen. Vi hade sedan en kul fajt och jag gasa på lite extra i sjön för att försöka få en liten lucka innan plattvattnet innan mål. Hade tio sekunder vid sista rundningen av fyrarna men blev omkörd ändå in mot mål (misstänker att Rikard bara låg bakom å vänta på rätt läge att åka om hela tiden

)
Stort grattis Rikard som var kungen i den tuffa sjön