Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2577

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

nossnaj skrev: Hallå guppisar!
Detta är ju sjukt häftigt och man är grymt sugen på att vara med (tänkte låna tjejens Rxt), problemet är bara all utrustning. Har ingen torrdräkt, och en ny kostar väl runt 5k?

Ska se om jag kan låna en flytoverall. Annars någon som vet vart man kan hyra? Detsamma med hjälm, en intergralhjälm är nog inge problem att få tag på men cross/jetski hjälm blir värre. Jag är medveten om att integralhjälm inte rekomenderas men är det ok ändå?

Är ju grymt sugen på att åka :-D

Jag kör integralhjälm. Har kört 2 PWC Endurance och massa eget lek. Inga problem alls! Men använd inte visiret utan kör skid-/crossglasögon istället för stängt visir immar igen på första utandningen!
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2579

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Hur många platser finns det kvar?

Det står att man ska ha overall, får man inte köra med våtdräkt och jacka?

Kommer det vara en ledarskoter längst fam hela tiden som man inte får åka förbi, eller kommer det vara en RIB längst fram? (Man vill ju inte ligga på halvgas...) :-D

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2580

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Det finns hur många platser som helst kvar men bara 4st för 500:- sen är det 700:- som gäller ca 32 skotrar är klara och fler har anmält intresse med inte hunnit att betala.
Det är fortfarande kallt i vattnet så jag skall dra ett PM till Nicklas på Rib Extreme och höra vad han har att säga om klädvalet. Jag vet att det var ok att köra i mankini bara man puffar på ärmarna. Och du det är ingen risk att du kommer att få köra hela dagen på halv gas frågan du bör ställa dig är orkar du ens att köra på kvarts gas dagen efter he he. Du kommer att få blåsa ur skotern ordentligt och är det så att ledar skotern kör för långsamt så får man väl helt enkelt förklara att han kör som en jävla ........ och att din farfarfar hade kört fortare bara han levt eller hur. Du kommer att få köra ikapp med THE TERMINATOR som är god för +70 knop så då för du nog gasa på för att hänga med eller har du tok trimmat ditt åk ala BUSE.
/Robban

ceasar skrev: Hur många platser finns det kvar?

Det står att man ska ha overall, får man inte köra med våtdräkt och jacka?

Kommer det vara en ledarskoter längst fam hela tiden som man inte får åka förbi, eller kommer det vara en RIB längst fram? (Man vill ju inte ligga på halvgas...) :-D

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2582

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Betalt och klart!

Anledningen att jag frågade om farten är att jag var med på ett ribjipo med jobbet och höll på att somna för att det gick så långsamt....

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2587

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Skrivet av: Nicklas på Rib Extreme

Vi är ute efter säkerhet och det är frågan om hur länge du håller värmen om du flyger av i en våtdräkt jmft med en flytoverall. Vad tror du själv?

Jag tror tempot kommer att vara högt med skotern, men vi kommer att varva med Terminator som inte ens Buse kör ifrån...

Ribben går garanterat före vid gryningt vatten.

Flytoveral kan ordnas.
På tal om annat så Ringde "Ceasar", Ola med Kawasaki 250 och ville vara med med en kompis, alltså +2 till racet.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2590

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

ceasar skrev: (...)Anledningen att jag frågade om farten är att jag var med på ett ribjipo med jobbet och höll på att somna för att det gick så långsamt....

Låter inte som att ni åkte med R.I.B. Extreme i så fall! Kika på filmerna på deras websida så förstår du säkert vad jag menar. :twisted:

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2594

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Trodde det bara var obligatoriskt med flyt/torrdräkt vi de senare PWC eventsen.... Har varken flyt/torrdräkt men har med extra våtdräkt/Flytjacka. Har varit ute och kört i de områden eventet går redan och blivit ordentligt blöt (utan att badat) och det var hel ok. Kan man dessutom byta om till en ny våtdräkt (om man mot förmodan badat) vid nästa stop så borde det vara lugnt??

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2607

• nesam
  • nesam Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Är det någon som vet om det finns möjlighet att ta t.ex reservbensinen på en ribbåt? Annars kan det bli lite trångt för mig på min GP1300R med 20 liters förvaringsutrymme, man vill ju ha med ombyte mm också.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2611

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Samma sak här.. en annan har inget förvaringsutrymme alls, trist om man åker på soppatorsk ute på fjärden! :-D

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2612

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Jacke skrev: Är det någon som vet om det finns möjlighet att ta t.ex reservbensinen på en ribbåt? Annars kan det bli lite trångt för mig på min GP1300R med 20 liters förvaringsutrymme, man vill ju ha med ombyte mm också.

Jag har också tänkt på det här. Jag kommer inte ihåg hur mycket förvaringsutrymme jag har på min RXP, men ska jag trycka ned en 10l dunk (eller 2st 5l dunkar, då jag inte har någon 10l) så blir det trångt med ombytet också. Skulle vara bättre om man kunde betala 130 spänn mot att ni tar med i era stora jeepdunkar och sedan får man tillbaka det om det inte används.

Har dock svårt att tänka mig att jag skulle behöva använda det då min skoter inte på långa vägar drar lika mycket som 255-hästarna.

Sidan laddades på: 0.071 sekunder