Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2613

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
en reservdunk går ju lätt att spännafast på platformen bak på skotern.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2620

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Vete sjutton om jag vill ha en 10l bensindunk hängandes där och slå mot min fina skoter i vågor i 6 timmar. :?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2622

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Behövs det verkligen en reservdunk? Hur lång är den längsta stinten?

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2631

• eken
  • eken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Vet inte hur lång den är, men vet däremot att min SHO inte på långa vägar drar lika mycket som de som drar mest. Hade också tyckt det var bra med någon typ av lösning för bensinen, ex. jeep-dunkar på ribbåten elr likn. Är ju som sagt lite halvkul att ha så mycket "sprängämne" på skotern :)
Yamaha FX SHO -08
Fogelsta 600 UVSL, 80km/h
Garmin 420 BlueChart g2 VISION

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning och senaste nytt 17 år 1 månad sedan #2637

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Hej på er alla Guppare har precis suttit i telefon med Nicklas på Rib Extreme och vi har diskuterat lite olika saker som rör P.W.C Endurance 30 Maj.

Rib Extreme kommer att kunna erbjuda alla Guppare som vill köra P.W.C att köra för 500:- pga att det kommer att bli ett stort reportage i tidningen Teknikens Värld där deras reporter Jonas Borglund kommer att vara med och köra olika Yamaha skotrar. Då har ju ni som är Sea Doo Handlare chansen att vissa upp era skotrar för att se till att Jonas får testa dessa också eller hur. De tar med en av sina vassaste fotografer för att plåta bilder till tidningen.

De kommer att blåsa upp ett stort reportage i kommande nummer om P.W.C Endurance där det förmodligen blir lite intervjuer av några av er Guppare som tex BUSE med sin
GPRXP 1500 :diablo: den enda av sitt slag i Sverige så han får se till att få den färdig tills dess. Anledningen till att nu alla Guppare får köra för 500:- är att nu gäller det att vi skall ha årets största start fält kl 0900 vid Djurgårdsbron den 30 Maj. Så se nu till att betala in så snart som möjligt pga så att vi hinner att förbereda allt med frukost spons och dyl.

Gå in på tråden viewtopic.php?f=19&t=292 där allt står om var ni betalar in.

Sen kommer vi till lite frågor som ställs som jag nu skall försöka svara på innan min inbox bli för full med samma frågor. :diablo:

Den första frågan är om man får köra i våtdräkt? Helst inte pga vatten temperaturen men har man nu ingen torrdräkt eller flytoverall så går det bra Rib Extreme kommer att ta med sig ett gäng overaller för säkerhets skuld så att ingen skall frysa ihjäl efter ett ofrivillig flygtur med efterföljande dyksafari i våra vackra vatten. Detta dock inte optimalt men det är ditt eget beslut att ta på dig en våtdräkt men tänk på vindfaktorn och tidsfaktorn av att vara våt. Ta därför gärna med två dräkter så att du har att byta med.

Den andra frågan är BENSIN vi har nu förhandlat fram med Shell så dom kommer att sponsra alla med V-Power under hela dagen från tre av sina tankbåtar där dom kommer att ha 10st bensin slangar på varje sida av båten så det kommer nog gå undan utav bara fan vid depå stoppen. :diablo:

Nej nu satt jag bara och drömde igen tänk om det vore så. Nä så här ser den bistra sanningen ut för oss amatörer som inte har bensin sponsring från någon annan än sin egen plånbok. Nicklas på Rib Extreme kommer att testköra turen under veckan för att se bensinförbrukningen är på en SHO mellan varje stopp för att få en klar bild över det. Rib båten kommer förmodligen att ta med sig 2 x 55 liter bensin som nödbensin detta är inget som du som enskild förare skall ta med i dina beräkningar utan du bör försöka få med dig en 5 liters eller större om du kan som reserv. Buse han har tex svårt att få med sig en dunk med tanke på att han inte har något stuvfack utan hans skapelse är snarare en motor med ett skrov runt så att inte motorn skall bli våt.

Vid tankningarna så bör ni ta med er kontanter gärna i hundra lappar för att det skall gå så smidigt som möjligt. Följebåten kommer att ringa till macken för att förbereda att vi är på ingång så att vi får gräddfil :diablo: fram till pumparna för snabbast möjlig service. Kom då inte dragande med kortet för att ni skall få bonus på era inköp ni lär ju bli ordentlig överspolade ute till havs av era kära kamrater som då får sitta och vänta på att kort terminalen skall koppla upp :diablo: . Men vill ni ta hela notan på kortet däremot för att vara en snäll kamrat då är det helt ok. :diablo: Det kommer mer info om SHOs förbrukning senare.

Du måste inte ha kört tävlingar innan utan detta event vänder sig till medel goda och avancerade åkare. Det viktigaste är att du har god kondition och tycker att det är kul att köra skoter.

Se nu till att prata med alla ni känner att hänga med på detta event det kommer bli riktigt nice. Ni kommer inte att ångra ert beslut att hänga med.
Detta årets första P.W.C Endurance detta event blir stort.
:diablo: :diablo:
/Rib Extreme genom Robban

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2641

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Haha usch va du pikar på nu Robban..:) får ju panik att försöka få klart skiten, skickar iväg ECU:n imorgon på ommappning istället för att köpa en färdig bolt-on ECU, hoppas bara den hinner tillbaks i tid oxå!
Även andra delar som ligger ute på bearbetning som jag tyvärr inte kan påverka... -stress stress! :)

Detta event får man inte missa.. lär bli riktigt maffigt med så många skotrar:) Blir väl likvärt som pokerrun när alla jassar på iväg vid fjäderholmarna, och då vill man inte ligga längst bak.. :)

Fast någon impeller modifiering kommer inte hinnas med har jag insett, så jag kommer varva ur min prop direkt tyvärr och då inte kunna ge fullt -Suck! -Nästa race såå..

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning och senaste nytt 17 år 1 månad sedan #2647

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev: (...)

Den andra frågan är BENSIN vi har nu förhandlat fram med Shell så dom kommer att sponsra alla med V-Power under hela dagen från tre av sina tankbåtar där dom kommer att ha 10st bensin slangar på varje sida av båten så det kommer nog gå undan utav bara fan vid depå stoppen. :good:

(...)
/Rib Extreme genom Robban

Fan, du hade mig där! Jag tänkte "Fy fan, jävlar vad bra!". Riktigt blåst man blev... :good:
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2655

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
fan, både ec1(brorsan) och ceasar har tjatat på att jag ska me, men har sagt nej.. nu blir man ju helt klart sugen !! :?

när är sista dan att bestämma sig?

/Richard
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2656

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Ribban skrev: fan, både ec1(brorsan) och ceasar har tjatat på att jag ska me, men har sagt nej.. nu blir man ju helt klart sugen !! :?

/Richard

Nu!! :?

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 1 månad sedan #2657

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Ribban skrev: fan, både ec1(brorsan) och ceasar har tjatat på att jag ska me, men har sagt nej.. nu blir man ju helt klart sugen !! :?

/Richard

Samson och Zipzip är nog också på....

Sidan laddades på: 0.104 sekunder