Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 3 veckor sedan #2860

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Tjena på er GUPPARE nu är det nära, på Fredag den 22/5 så är det sista dagen för att betalt in vill våren 2009 häftigaste evenemang se nu till att betala in under veckan det kommer helt klart bli något som man kommer att snacka om.

Det kostar 500:- för samtliga Guppare denna första P.W.C så se till att ni inte missa detta och som det är skrivet innan du behöver inte vara värsta skoterföraren för att köra utan det viktiga är att du har lite av den så kallade grund konditionen kvar och gillar att det går fort. Det kommer att gå fortare än 40 knop men det kommer inte gå i 60knop hela tiden heller, utan de som håller igen lite kommer att komma ifatt då och då vid återsamlingar.

Detta är ju ingen tävling utan ett avancerat samåk det kommer ju självklart bli race mellan vissa för att visa att man är snabbare än den andra eller vem som kan hoppa längst vid någon våg. Men främst få en riktigt trevlig tur på sjön tillsammans med likasinnade dårar.

Så se nu till att anmäl er under veckan det kommer att bli kanon väder den 30 Maj kan jag utlova.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 3 veckor sedan #2980

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
30st anmälda! det är väl rätt bra
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 3 veckor sedan #2990

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Det är bra, men det finns garanterat fler därute:) Som kommer missa ett roligt event!
Rena flytande skotermässan... :-D
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 3 veckor sedan #3050

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
:winner: Yiippiieee!
Har äntligen fixat ledigt, så skriv ner en till på listan, MIG. Betalat och färdigskruvat.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 3 veckor sedan #3140

• Besökare
  • Besökare
Under helgen så kommer det mer info från Rib Ex treme. Någon som vet vilken ramp i närheten som har lite lägre p-avgift än den som finns vid Galärbryggan för där är det ganska höga p-avgifter. Kom gärna med förslag så kan ju flera träffas vid den rampen och hjälpa varandra att sjösätta så går det lite fortare. Plus att ni kan åka tillsammans till Strandrestaurangen. Mer info kommer.
/Robban

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 3 veckor sedan #3142

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Islingeviken, vid OKQ8, på Lidingö har fri ramp och tror att man kan parkera på planen där gratis.

Jag kommer att sjösätta vid Breviks Båtsällskap på södra Lidingö. Har nyckel till bommen där och man kan parkera på grusplan. Någon som bor i närheten kan säkert hänga på och sjösätta samtidigt.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning.plus extra info 17 år 2 veckor sedan #3221

• Besökare
  • Besökare
Nu finns all info i denna tråd viewtopic.php?f=19&t=546&start=0
för att ingen skall missa den viktiga info som skrivs. Jag tackar för allt intresse som visats för P.W.C tråden på mina och Rib Extremes vägnar nu ses vi på Lördag den 30 Maj för en riktigt trevlig dag på sjö. Kom nu inte för sent till frukost för då är wienerbröden slut Jag kommer komma ditt ca kl.0750.
Sjösättnings frågan det går att sjösätta vid Galärbryggans ramp mitt i mot men parkeringen är DYR så detta svarade Lime på frågan.

Lime skrev: Islingeviken, vid OKQ8, på Lidingö har fri ramp och tror att man kan parkera på planen där gratis.

Jag kommer att sjösätta vid Breviks Båtsällskap på södra Lidingö. Har nyckel till bommen där och man kan parkera på grusplan. Någon som bor i närheten kan säkert hänga på och sjösätta samtidigt.

viewtopic.php?f=19&t=546&start=0

Väl möt på Lördag alla Guppar som skall köra och ni andra får nöja er med bilder och film från eventet. Och sen kan ni ju alltid köpa Teknikens Värld när reportaget är skrivet och klart.
/Robban

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning. 17 år 2 veckor sedan #3228

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Såg i natt att Q-park har en skylt vid asfaltsplanen/parkeringen vid Islingeviken om att den endast är till för de med tillstånd. Men frågade en kollega som har båt i båtklubben och hon har aldrig hört talas om eller sett att Q-park varit där och lappat. Jag skulle inte tro att det är någon större risk att få böter, men man parkar på eget bevåg.
Det finns som sagt en OKQ8 mack precis bredvid sjösättningsrampen och de har samma literpris på soppan i både sjö- och bilpumparna, så det är värt att tanka upp skotern där om man inte har full tank redan!

maps.google.com/?q=Islinge,+Lidi ... 8&t=h&z=18
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning. 17 år 2 veckor sedan #3269

• Besökare
  • Besökare

Robban skrev: Angående sjösättnings ramp så kan vi räkna med att rampen vid Galärbryggan inte går att använda pga Stockholm maraton, turister,folk som parkerar på rampen och att det kostar 25:-/tim per nummer skylt = 50:-/tim bil plus släp det blir ca 500:- för dagen om man stannar på middagen så mitt tips är Lidingö vid OKQ8 jag tror inte det blir dyrare att chansa att stå där om man nu skulle få böter. Men som sagt det är på eget bevåg.

Lime skrev: Såg i natt att Q-park har en skylt vid asfaltsplanen/parkeringen vid Islingeviken om att den endast är till för de med tillstånd. Men frågade en kollega som har båt i båtklubben och hon har aldrig hört talas om eller sett att Q-park varit där och lappat. Jag skulle inte tro att det är någon större risk att få böter, men man parkar på eget bevåg.
Det finns som sagt en OKQ8 mack precis bredvid sjösättningsrampen och de har samma literpris på soppan i både sjö- och bilpumparna, så det är värt att tanka upp skotern där om man inte har full tank redan!

maps.google.com/?q=Islinge,+Lidi ... 8&t=h&z=18

Jag kommer själv att köra in vatten vägen från Grisslinge Värmdö vi har ramp och är det någon som vill sjösätta där så skriv ett pm till mig. Det blir en bit att köra in därifrån men en himla trevlig morgon tur.

Re: P.W.C. ENDURANCE "kort" sammanfattning. 17 år 2 veckor sedan #3281

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
nån annan änn jag som tänker lägga i i islingeviken! :roll:
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Sidan laddades på: 0.074 sekunder